Bibliotecile publice din Băbeni, Benedat, Bocşa, Carastelec, Crişeni, Dobrin, Hida şi Meseşenii de Jos au fost cuprinse, în 2018, în proiectul pilot „Code Kids”, implementat în judeţul Sălaj pentru dezvoltarea competențelor digitale ale copiilor şi tinerilor. Anul trecut, acelaşi proiect s-a derulat în bibliotecile din Bălan, Cehu Silvaniei, Chieşd, Mirşid, Vîrşolţ şi Zimbor.
„Cele opt nou incluse sunt mentorate şi sprijinite în descifrarea tainelor codingului de bibliotecile sălăjene din programul pilot, precum şi de bibliotecari-traineri ai Bibliotecii Judeţene. În această perioadă se desfășoară activitățile de mentorat între bibliotecile cu experiență și cele nou intrate în proiect (bibliotecarii, împreună cu ambasadorii se deplasează, programat, în bibliotecile selectate pentru 2018)”, potrivit unui comunicat de presă al Bibliotecii Judeţene „I.S. Bădescu” Sălaj. Proiectul este implementat de Fundația PROGRESS și Asociația ETIC Cluj.
„Code Kids” are ca scop crearea unei comunități active de copii, tineri și bibliotecari care să contribuie atât la dezvoltarea competențelor digitale ale participanţilor, cât și la implicarea acestora în viața comunității din care provin, prin rezolvarea unor teme digitale creative. Judeţe selectate în proiectul pilot în 2017 au fost Argeş, Arad, Bihor, Gorj, Sălaj, Timiş, Vâlcea, iar în 2018 li s-au alăturat Neamţul şi Vrancea. Finanţarea este asigurată prin Romanian-American Foundation.
Potrivit sursei citate, obiectiv principal îl vizează înființarea unor cluburi de coding în biblioteci locale din județele selectate, pentru dezvoltarea de competențe de coding la copii/tineri, prin realizarea de teme creative cu utilitate practică. În cadrul cluburilor înființate, este creat un sistem de cursuri de coding și de mentorat în bibliotecile publice adaptate local, în funcție de evoluția procesului de învățare și de rezolvare a acestor teme creative. Copii/tineri cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani din mediile rural și urban mic au fost familiarizați cu bazele competențelor de coding și rezolvarea unui număr de sarcini de bază, aceștia ajutându-i apoi pe alții să descifreze tainele programării și să realizeze 20/30 de povestiri digitale de prezentare a beneficiilor participării în program.